Transport privat, transport públic

Llegeixo que Avancar inaugura tres aparcaments a la via pública de Barcelona, amb tres places cadascun. Concretament, a la plaça de Lesseps, a la Sagrada Família i davant de la Pedrera. D’aquesta manera, l’empresa continua, en paraules del seu director, Josep Sala, “acostant els cotxes als seus usuaris”.

Aparcament via pública AvancarCarsharing.jpg

Un cotxe d’Avancar en l’aparcament situat enfront de la Pedrera.

Fa cinc anys, pocs després de la seva posada en marxa, vaig fer-me soci de Catalunya Carsharing, avui Avancar. Es tracta d’un servei de lloguer que posa vehicles, ara ja cent vint, a disposició dels usuaris amb una mecànica molt senzilla i àgil. Per Internet o telèfon, les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any, pots reservar cotxes —fins a cinc minuts abans— i anar-los a buscar en un aparcament pròxim. Hi ha, en aquests moments, a banda de les recentment inaugurades al carrer, quaranta-una localitzacions en quatre ciutats (Barcelona, Sabadell, Sant Cugat i Granollers), i estan treballant per estendre l’experiència a altres poblacions de l’Àrea Metropolitana. Aquest, pel meu gust, és el seu punt dèbil: el desplegament que en fan les administracions i empreses implicades és molt lent, però entenc que el ritme també depèn de la popularitat d’aquest nou sistema de mobilitat.

Per si de cas puc convèncer algú, i de retruc escampem el carsharing (‘cotxe compartit’ en anglès) per tot el nostre territori nacional, deixeu-me explicar que no es tracta d’un servei de lloguer de cotxes convencional perquè el fet de fer-te’n soci ja inclou una assegurança i t’estalvies la paperassa de cada reserva. A final de mes t’arriba el càrrec al compte corrent en funció de les hores d’ús i dels quilòmetres realitzats. Però sobretot, el carsharing em sembla interessant perquè està plantejat com un sistema de mobilitat que es complementa amb totes les altres modalitats de transport públic, per això els pàrquings on hi ha aquests vehicles solen ser al costat d’estacions de tren o metro. Segons els seus responsables, “cada cotxe de carsharing significa deu cotxes menys de particulars”.

Si sou dels que utilitzeu el cotxe només en caps de setmana, o en moments puntuals, i per viatjar pel país, us recomano que ho proveu. L’estalvi respecte les empreses de lloguer de sempre —i ja no diguem sobre la compra d’un vehicle— és molt important.

Comparteix

    Etiquetes: , , , , ,

    Comentaris

    • Susanna

      28/06/2010 - 14:07

      A més dels avantatges que comentes, fent-se soci es pot comprar una T-Trimestre de 6 zones pel preu d’1 zona a l’oficina que TMB té a Plaça Universitat. És un gran avantatge pels que venim de fora de Barcelona!

    • Oriol

      29/06/2010 - 12:52

      Tens tota la raó! Aquest és un servei poc conegut i segur que molta gent li podria treure profit per l’ús puntual que fa del cotxe. A veure si el sistema es va escampant i més gent s’anima a utilitzar-lo.

    • Puig

      29/06/2010 - 16:28

      Ho provarem! Gràcies descobrir

    • Clementina

      01/07/2010 - 22:56

      Ah, està molt bé. Quan m’hagi de moure per barcelona ja ho miraré. Serà una bona manera de compensar els trens que tenim. Perquè la veritat ara amb això de les obres de l’ave…

    Escriu un comentari

    (*) Camps obligatoris

    *

    Normes d'ús