Per què són tan importants els blocs de viatges?

Shutterstock.jpg

On anem el pròxim cap de setmana? Internet s'ha convertit en la principal font d'idees per organitzar el temps d'oci i els blocs aporten bona part de les recomanacions. © Shutterstock

Un grup de sis bloggers de viatges vam celebrar fa dues setmanes una trobada informal en un bar del Born barceloní. Vam quedar per posar en comú projectes i anècdotes, per parlar de les motivacions i dificultats a l’hora de tirar endavant les nostres bitàcoles viatgeres. Vam compartir la nostra passió per explicar indrets i territoris, i vam assenyalar, entre el degoteig de vins i tapes, la importància dels blocs de viatges com a generadors de continguts a Internet.

La pregunta és: per què són tan importants els blocs de viatges? Les empreses turístiques i els organismes vinculats amb la promoció del territori s’adonen cada cop més del potencial dels blocs com a plataformes ideals per al bon posicionament de les destinacions i dels negocis turístics. Ja no n’hi ha prou amb imprimir fulletons i obrir un web per mostrar els teus atractius; tampoc n’hi ha prou amb tenir pàgina al Facebook o al Twitter i acumular seguidors. Quan un viatger del segle XXI pensa en viatjar, el primer que fa és teclejar a Google i buscar l’experiència d’un altre viatger que l’aconselli amb seriositat i confiança. Allò que sempre hem anomenat “el boca a orella”, però en versió digital. Això ho poden facilitar els bons blocs de viatges, plataformes gestionades en molts casos per periodistes especialitzats (com Nani Arenas o Paco Nadal), viatgers apassionats (com Pak Muñoz o Eddy Lara) o fotògrafs (com Rafa Pérez, Alfons Rodríguez o Rafael López-Monné) que posen a l’abast de la mà un bon nombre de recomanacions fetes des de la seva experiència. A més, els blocs tenen la virtut de resistir durant molt de temps a Internet. I amb l’ajuda de les xarxes socials, les possibilitats de promoció d’un article escrit en un bloc són infinites davant les d’un article escrit, per exemple, en el suplement d’un diari.

Far Cap de Creus.JPG

Dues viatgeres occitanes busquen el millor camí per arribar al far del Cap de Creus. © ÒM

Els bons blocs de viatges actuen com a prescriptors —el blocaire hi recomana en primera persona el millor (i quan cal, el pitjor) de cada destinació—, i s’alimenten gràcies a la participació dels usuaris que comenten els articles, aporten les seves vivències i actualitzen la informació. I tot des d’una lectura sempre positiva: ajuden els viatgers a recollir idees per les seves escapades i ajuden les destinacions turístiques a posicionar-se dins l’immensa xarxa d’Internet. Per exemple, si busqueu al Google “turisme rural amb nens”, un article escrit al meu bloc ‘El plaer de viatjar’ us apareixerà en les primeres posicions. El mateix passa si cerqueu “boscos de tardor”, “viatjar amb tren”, “platges amb nens” o allotjaments com Ca la Laia, entre altres paraules clau. Els articles escrits en un bloc tenen igual o més potència en les cerques a Internet que les pàgines web oficials, amb la virtut que el bloc aporta una visió personal, crítica, basada en l’experiència, un valor afegit que els viatgers busquen cada cop més i que els webs oficials no poden assegurar. Si darrere el bloc de viatges hi ha un professional de la comunicació, el qual (com diu la companya periodista Nani Arenas) a més a més “sap escriure”, el missatge arribarà amb èxit als centenars de milers d’usuaris que busquen un allotjament, una ruta o consells per organitzar les seves vacances. Per això és tan important que les empreses turístiques i els organismes de promoció tinguin en compte els blocs de viatges i les pàgines web que podem parlar de les seves destinacions, recomanar-les i promoure-les. I és important que hi inverteixin. El present passa per estar ben situats a Internet. El futur, ja veurem…

Comparteix

    Etiquetes: ,

    Comentaris

    • PatriMoni

      16/03/2011 - 13:12

      Totalment d’acord amb això de que “sàpiguen escriure”. Hi ha blogs que estan tan mal escrits que et fan venir ganes d’agafar l’ordinador i aixafar-lo. És important que els blogs facin bones recomanacions, però els autors han de fer l’esforç d’explicar les coses de manera amena i sense faltes d’ortografia ni sintaxi.
      I per cert, felicitats pel blog.

    • Kiko

      16/03/2011 - 15:18

      Las faltas son lo de menos. Lo malo es que hay blogs que parecen notas de prensa de los hoteles y las oficinas de turismo, en realidad son anuncios encubiertos y se les ve el plumero

    Escriu un comentari

    (*) Camps obligatoris

    Normes d'ús